INGEN RAST INGEN RO

Husmorsbloggen om smarta fix och trix för hemmet & familjen samt en hel del virkning och stickning. I mars lämnade familjen Stockholm för drömhuset i Kalmar. Allt detta kryddat med en liten nypa rock n' roll. Hey ho - lets go!

Vardagsmat

Kategori: Bra grejer, Glutenfritt, Instagram, Recept, Så jag säger det


Lite nytt i vardagen börjar jag denna lördag med. 
Jag har verkligen alltid ätit två ostmackor och två koppar kaffe med mjölk till frulle, men nu har jag kommit på nya tankar. Det blir gröt framöver. Jag har helt enkelt köpt mig en liten trevlig blandning från Frebaco Kvarn. Skulle inte kalla det en grötmix då innehållet är 95% havre och 5% quinoa utan mer en bra startblandning och plus för att havregrynen är närproducerade samt ekologiska. Till en portion tillsatte jag:
1 msk hirsflingor
1 msk malda pumpafrön
1 näve frysta hallon
Kanel & mjölk

Och till det - två koppar kaffe såklart!

Denna nya fixidé uppkom efter att jag försökt köpa mig en maggördel för att liksom "få in" min skinnpåse efter två graviditeter. Resultatet blev att alla gördlar i Kalmar stad var för stora. Sjukt samhälle tänkte jag och nu får jag alltså ta mig i kragen och ta den långa och riktiga vägen till en plattare mage. Småjustering av kost och längre promenader börjar vi med!


Kommentera inlägget här: