INGEN RAST INGEN RO

Husmorsbloggen om smarta fix och trix för hemmet & familjen samt en hel del virkning och stickning. I mars lämnade familjen Stockholm för drömhuset i Kalmar. Allt detta kryddat med en liten nypa rock n' roll. Hey ho - lets go!

Kalmar C - Sthlm C T/R

Kategori: Instagram, Kalas, Rock N' Roll, Så jag säger det

Långhelg i Sthlm bjöd på en salig blandning och jag börjar från början. 
Torsdag, alltså samma kväll vi anlände mötte jag upp bästisen Lucy och av till Anchor bar det. 
Typ såhär såg den natten ut. 
Skakade järn!

Dagen efter och fredag stack vi till Heron City, bio, Svampbob Fyrkant. Se den! Morfar, mamma och son skrattade röven av sig. 

Lördagen bjöd på raggartur i en härlig Impala 64' OCH det allra vikigaste, min skivsamling och min Guns N' Roses-samling fick sig ett tillskott av ett mycket efterlängtat och svårfångat exemplar av Jack Daniel's Tour. Kan bara älska att det står "Not for sale" på den. Till det hör att jag inte heller köpt den, jag fick den. Tack Rikard!

Bösta maten i Sthlm käkade jag som vanligt på La Neta. Bäst och prisvärt!
Jag gillar koriander

Och så provade jag på Svenska Hamburgerköket. Upprepar det jag skrev om La Neta. Bäst och prisvärt. Kanonkul att hitta nya ställen och varför inte bege sig utanför tullarna?

Och man lär sig alltid något nytt och i helgen lärde jag mig knyta Windsor-knut/knop/eller-vad-det-heter. Min farsas slipsar fick sig en omgång helt enkelt. 


Nåvä, denna helg bjöd som väntat på en hel del och det är precis vad jag älskar - kontraster!


Kommentera inlägget här: