INGEN RAST INGEN RO

Husmorsbloggen om smarta fix och trix för hemmet & familjen samt en hel del virkning och stickning. I mars lämnade familjen Stockholm för drömhuset i Kalmar. Allt detta kryddat med en liten nypa rock n' roll. Hey ho - lets go!

SRF 2015

Kategori: Bra grejer, Rock N' Roll

 
Sent ska syndaren bekant vakna. Har nog aldrig varit så sent ute med att köpa biljett till årets bästa händelse och för mig startskottet att sommaren är här. Jag surrar givetvis om Sweden Rock Festival. 
Fyrdagarsbiljetterna sålde slut rekordsnabbt i år och när endagarsbiljetterna släpptes till onsdagen som alltså inte ingår i tredagarsbiljetten så gick även de åt snabbare än en löning. Där blev man liksom lite ställd och grymt besviken faktiskt. Varför har de ens tredagarsbiljetter? Och om efterfrågan är så pass som den uppenbarligen är att folk gärna går in på onsdagen, ja varför har man inte fler fyradagars? Jag tycker det är snålt och dåligt att dessutom sälja onsdagsbiljetter för 700:-. Släpp in så mycket folk som vill och som är tillåtet enligt alla konstens regler. Låt folk fan ha kul!
Nåväl, jag och maken vill hursomhelst inte gå miste om det ändå så nu är det som räddas kan räddat. Får dessutom trösta mig med att det bandet jag helst ville se på onsdagen, Electric Mary, ställt in hela sin Europaturné och därmed inte kommer. 
För två år sen åkte jag till SRF som singel. Kom hem nykär så in i bomben. Förra året åkte jag dit som förlovad och höggravid och kom hem som fru och fortfarande höggravid. I år åker jag dit som fru och i mina gamla svarta jeans. Vad jag kommer komma hem som kan bara gudarna veta, men att man haft sjukt kul, träffat alla möjliga härliga/sjuka människor samt att man kommer att behöva en rejäl dusch väl hemma, ja det är vad som hör Sweden Rock Festival till. 
  
För snart ett år sedan såg det ut så här i diverse dagstidningar. Aldrig hade vi kunnat tro att vår lilla vigsel i Sölvesborgs Stadshus istället skulle bli ett rock n' roll-bröllop med helsidor i Kvällsposten, Barometern, Sydöstran, BLT med fler och dessutom radiointervjuer i både P1 och P4 redan från klockan sju på morgonen. 
 
 
Kommentera inlägget här: