INGEN RAST INGEN RO

Husmorsbloggen om smarta fix och trix för hemmet & familjen samt en hel del virkning och stickning. I mars lämnade familjen Stockholm för drömhuset i Kalmar. Allt detta kryddat med en liten nypa rock n' roll. Hey ho - lets go!

Senaste dagarna...

Kategori: Så jag säger det

Under helgen kom äntligen Jörgen hem igen. Hur härligt som helst att ha honom hemma igen. Vitsen med att vara gifta är ju såklart att vi ska bo ihop liksom. Återigen blev det världens race här hemma med att få iordning så mycket som möjligt. Borrmaskinen gick jävlar i mig och mollyplugg efter mollyplugg åkte in i både väggar och tak. Till det hann vi även med att ha besök här i dagarna två. Det bjöds på tacos ena dagen och chokladtårta den andra. Mitt urtvättade och flammiga hår fick sig en uppfräschning och spindeln i källaren som bott här längre än vad vi gjort fick sig en radardusch och dog. Det var väl typ helgen det och början av denna vecka. Nu har Jörgen dessvärre hoppat på bussen tillbaka till Sthlm igen. Deppigt värre!
 
Senaste dagarna i bilder...
Inte ny färg men nyfärgat! Nu är jag rödtott och ingenting annat. Det ska klart börjas i tid, det som krokigt ska bli.
 
Finns det nåt snyggare än vispad maräng?
 
Stor Husspindel eller Tegenaria Atrica om man så vill vara mäkvärdig och exakt. Giftig, men inte för människor. Tål hur som helst inte en dusch av radarspray och är lika stor som glaset på mina Ray-Banbrillor.
 

Foto: ingenrastingenro
 
 
Kommentera inlägget här: